۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

صفری:

هفت میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شد

هفت میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 80 میلیون تومان زکات در استان جمع آوری و در امور خیریه و نیازمندان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ به مناسبت ماه مبارک رمضان ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام ابراهیمی رئیس حوزه علمیه قزوین، جمعی از روحانیون، ائمه جماعات و مبلغان مذهبی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

هدایت صفری در این همایش گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای انجام کارهای خداپسندانه و عام المنفعه و رسیدگی به امور نیازمندان است و همه باید از این فرصت برای خودسازی و حل مشکلات معیشتی محرومان بهره ببریم.

  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با وجود انسانهای متعهد و خیر در بخش زکات در سالهای اخیر با رشد قابل قبولی روبرو شده ایم که این کار می تواند رسیدگی به امور نیازمندان را شتاب بیشتری بخشد.

صفری تصریح کرد: در اولین سال آغاز اجرای طرح زکات در کشور و استان در سال 84 میزان جمع آوری زکات تنها 10 میلیون تومان بود که هر سال افزایش قابل توجهی یافت به طوری که در سال 89 این میزان به یک میلیارد و 850 میلیون تومان رسید.

این مسئول بیان کرد: در سال 90 هم میزان زکات جمع آوری شده در استان به پنج میلیارد و 40 میلیون تومان و در سال گذشته به هفت میلیارد و 80 میلیون تومان رسید که قابل توجه است.

پیش بینی جمع آوری 15 میلیارد تومان زکات در سال جاری

صفری یادآورشد: امسال هم پیش بینی می شود بالغ بر 15 میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود که این ظرفیت می تواند گره گشای بخشی از مشکلات نیازمندان شود.

این مسئول گفت: در خصوص زکات مستحبی نیز شاهد جمع آوری یک میلیارد تومان در استان بودیم و 500 شجره طیبه با عنوان زکات اهداء شد.

  

حمایت از دو هزار و 527 یتیم در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر دو هزار و 527 یتیم در استان تحت پوشش حامیان خود هستند و امیدواریم در ماه رمضان با کمک روحانیون و مبلغان دینی بتوانیم افراد بیشتری را تحت حمایت مادی و معنوی افراد نیکوکار قرار دهیم.

وی افزود: هر روحانی اگر بتواند شناسنامه 10 یتیم را تحویل بگیرد و حامی پیدا کند و 300 روحانی می تواند بیش از 3ه هزار یتیم را ساماندهی و تحت پوشش قرار دهد.
 

کد خبر 2092586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha